Dersin Adı | İstatistik |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MLBT 211 | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı, istatistiğin temel kavramlarını, betimsel istatistik, çıkarım, kestirim ve öngörü bilgilerinin üretilmesinde kullanılan bazı yöntem ve teknikleri öğrencilerin kavramasını sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; istatistik kavramlarını, veri derleme-düzenleme, olasılık kuramı ve regresyon kuramı yöntemlerini içerir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İstatistiğin Tanımı ve Genel Kavramlar | Prof. Dr. Necla Çömlekçi, Temel İstatistik İlke ve Tanımları, Bilim Teknik Yayınevi, 4. baskı, 2005. ISBN: 975-540-038-9 Bölüm 1 |
2 | İstatistiğin Temel Kavramları | Prof. Dr. Necla Çömlekçi, Temel İstatistik İlke ve Tanımları, Bilim Teknik Yayınevi, 4. baskı, 2005. ISBN: 975-540-038-9 Bölüm 2 |
3 | Verilerin Toplanması ve Oluşturulması Yöntemleri | Prof. Dr. Necla Çömlekçi, Temel İstatistik İlke ve Tanımları, Bilim Teknik Yayınevi, 4. baskı, 2005. ISBN: 975-540-038-9 Bölüm 4 |
4 | Temel İstatistik Hesapları (Betimsel İstatistik) | Prof. Dr. Necla Çömlekçi, Temel İstatistik İlke ve Tanımları, Bilim Teknik Yayınevi, 4. baskı, 2005. ISBN: 975-540-038-9 Bölüm 5 |
5 | Olasılık Kavramı | Prof. Dr. Necla Çömlekçi, Temel İstatistik İlke ve Tanımları, Bilim Teknik Yayınevi, 4. baskı, 2005. ISBN: 975-540-038-9 Bölüm 6 |
6 | Dağılım Fonksiyonları | Prof. Dr. Necla Çömlekçi, Temel İstatistik İlke ve Tanımları, Bilim Teknik Yayınevi, 4. baskı, 2005. ISBN: 975-540-038-9 Bölüm 7 |
7 | Hipotezin Kavramı ve Sınanması | Prof. Dr. Necla Çömlekçi, Temel İstatistik İlke ve Tanımları, Bilim Teknik Yayınevi, 4. baskı, 2005. ISBN: 975-540-038-9 Bölüm 8 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Güven Aralığı ve Koşulları | Prof. Dr. Necla Çömlekçi, Temel İstatistik İlke ve Tanımları, Bilim Teknik Yayınevi, 4. baskı, 2005. ISBN: 975-540-038-9 Bölüm 9 |
10 | ANOVA Testi | Prof. Dr. Necla Çömlekçi, Temel İstatistik İlke ve Tanımları, Bilim Teknik Yayınevi, 4. baskı, 2005. ISBN: 975-540-038-9 Bölüm 10 |
11 | ANOVA Testi | Prof. Dr. Necla Çömlekçi, Temel İstatistik İlke ve Tanımları, Bilim Teknik Yayınevi, 4. baskı, 2005. ISBN: 975-540-038-9 Bölüm 10 |
12 | Ortalamaların Çoklu Karşılaştırılması | Prof. Dr. Necla Çömlekçi, Temel İstatistik İlke ve Tanımları, Bilim Teknik Yayınevi, 4. baskı, 2005. ISBN: 975-540-038-9 Bölüm 11 |
13 | Ki-Kare Testi | Prof. Dr. Necla Çömlekçi, Temel İstatistik İlke ve Tanımları, Bilim Teknik Yayınevi, 4. baskı, 2005. ISBN: 975-540-038-9 Bölüm 16 |
14 | Ki-Kare Testi | Prof. Dr. Necla Çömlekçi, Temel İstatistik İlke ve Tanımları, Bilim Teknik Yayınevi, 4. baskı, 2005. ISBN: 975-540-038-9 Bölüm 16 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | Prof. Dr. Necla Çömlekçi, Temel İstatistik İlke ve Tanımları, Bilim Teknik Yayınevi, 4. baskı, 2005. ISBN: 975-540-038-9 |
16 | Final |
Ders Kitabı | Prof. Dr. Necla Çömlekçi, Temel istatistik İlke ve Tanımları, Bilim Teknik Yayınevi, 4. baskı, 2005. ISBN: 975-540-038-9 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Prof. Dr. Kadir Sümbüloğlu, Doç. Dr. Vildan Sümbüloğlu: Biyoistatistik, ISBN:975-7527-12-2 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 2 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | 45 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 5 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 118 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Laboratuvar Teknolojisi alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olabilecektir. | X | ||||
2 | Mesleki bilgileri sentezleyebilecek, analiz edebilecek, yorumlayabilecek, sorgulayabilecek, eleştirebilecek ve mesleki yasal mevzuatı takip edebilecektir. | X | ||||
3 | Alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilecek ve sorunlara ilişkin çözüm önerileri geliştirebilecektir. | X | ||||
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisine sahip olabilecek ve bunları çalışma ortamında kullanabilecektir. | X | ||||
5 | Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olabilecektir. | X | ||||
7 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilecektir. | |||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilecektir. | |||||
9 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. | |||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilecek ve bunların gereklerini yerine getirebilecektir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest